Minőségi folyadékpótlás: A víz

Vízcsepp; kép forrása:sulinet.hu

A víz maga az élet. Az ifjúság forrása.

Sokat hallhattad ezeket a frázisokat és remélem, egyetértesz velem abban, igazak. Az ember étel nélkül lényegesen tovább, akár napokig is kibírja, míg folyadékpótlás nélkül nem.

A víz az egyik legmegfelelőbb, minőségi folyadékpótlási lehetőség.

Milyen formában tudod fogyasztani?

Ha szerencsés helyen laksz, akár a csapvizet is ihatod, igaz, egyes cégek állítása szerint mindenhol jobb tisztítani (minőségi víztisztító berendezéssel természetesen :) )

Fogyaszthatsz ásványvizet. Ezek léteznek szénsavas, mentes és köztes állapotban. Én leginkább a mentes változatot ajánlanám; a szénsav károsítja többek között a vesédet.

Találsz a piacon forrásvizet is. Ha ezt megbízható forrásból tudod beszerezni, talán ez a legmegfelelőbb arra, hogy a napi folyadékigényed nagy részét fedezd vele.

Mennyi a napi folyadékigényed? Minimum 3 dl/kg kellene, hogy legyen; nyári, meleg időszakban bőven több.

Hogy miért kell ennyi? A sejtjeid vízháztartása felborulhat, a folyadékhiány többek között fejfájást (akár migrént) okozhat és előbb öregszik a bőröd is!

És hogy mikor is igyál vizet? Egy tanulmány szerint a megfelelő időben fogyasztott víz
maximalizálja az emberi test működését:

  • 2 pohár víz rögtön felébredés után segíti a belső szervek működését.
  • 1 pohár víz étkezés előtt 30 perccel elősegíti az emésztést.
  • 1 pohár víz fürdés előtt lecsökkenti a vérnyomást.
  • 1 pohár víz lefekvés előtt megelőzi az agyvérzést és az alvás közben gyakran előforduló szívrohamot.

Egészségedre!

Share
A bejegyzés kategóriája: Mit használjunk?
Kiemelt szavak: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .
Közvetlen link.

ITT és MOST VÁRJUK A HOZZÁSZÓLÁST!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük

*

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>